Susedalen

Tävlingen idag gick väl inget vidare, men andra rundan gick väl ganska okej. Det var snorigt kallt, var som en isbit hela tiden medans jag red. Inte speciellt skönt kan jag säga.

Gillar inte Susedalen så mycket faktiskt. Marken var stenfrusen idag, så framhoppning var i en liten liten del av ridhuset. Man brukar ju ha en liten volt där man kan typ trava och galopperna innan man ska in på banan på vissa ställen? lite större än så var framhoppningen. Dessutom kunde man bara skritta ute, så när man kom in på den über lilla framhoppningen kunde man börja trava och galoppera. Var lite smått kaos. Men jag tyckte dom skötte det ganska bra.

LC+5: 8 fel, två rivningar. Red på det nya bettet, och på framhoppningen var han fin. Inne på banan blev det gugjijgsissjkdfs. Han stack typ mellan varje hinder, fick med mig ett plank och en bakbom på en oxer. Där jag tog tillbaka honom för snabbt så han fick inte med sig alla fötter. :) Kanske inte var den bästa rundan vi gjort, men känns ganska bra nu efteråt.

LB: Ville först inte rida LB:n, jag var väldigt besviken efter första rundan. Men Becca tvingade mig. Bytte bett, och han kände mycket bättre. Var jätte fin på framhoppningen. Hoppade 1,2,3 perfekt. 4:an var en kombination, räcke räcke. Han är ganska rädd för kombinatoner, han kan inte bedömma avståndet till dom. Vägrade första gången, andra gången hoppade han men vi kom vääldigt fel. Så jag hamnade på halsen. Men han är så underbar så han hoppade ändå. Efter det blev han jätte osäker och så. Så hoppade 5:an och utgick sen. 
Är hyfsat nöjd med den rundan, blir att träna kombinationer till Styringe. :)

Nu ska jag keka pizza. :D


bild i repris.

Kommentar/er

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0